Skuteczne zarządzanie stacją paliw z akredytacją merytoryczną Polskiej Izby Paliw Płynnych

Opis studiów

Celem studiów jest przygotowanie kadry menedżerskiej zarządzającej stacjami benzynowymi i firmami w sektorze dystrybucji paliw. Program studiów skoncentrowany jest na strategiach i technikach sprzedaży, aktualnych przepisach prawnych w branży paliwowej oraz nowych technologiach i wymaganiach technicznych. Podczas warsztatów słuchacze nauczą się rozpoznawać zachowania klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe. Ponadto poznają psychologię zachowań dłużników i techniki negocjacji finansowych oraz możliwości uzyskania dodatkowych dochodów. Zajęcia o profilu praktycznym prowadzą eksperci współpracujący z Polską Izbą Paliw Płynnych, która objęła patronatem program studiów.

 

 

 

Program studiów podyplomowych: 120 godz. (60 pkt. ECTS)

  • Prawne aspekty uzyskania koncesji na działalność stacji paliw
  1. prawne otoczenie działalności stacji
  2. pakiet paliwowy
  3. pakiet transportowy
  4. specyfika handlu poszczególnymi paliwami: benzyny, olej napędowy, LPG, lekki olej opałowy
  • Katalog prawnych absurdów rynku paliwowego
  1. sposoby radzenia sobie z niedoskonałymi przepisami prawa
  • Metrologia na stacji paliwowej
  1. aspekt prawny
  2. aspekt ekonomiczny
  3. aspekt techniczny
  • Techniczne zagadnienia prowadzenia stacji paliw
  1. najważniejsze zagadnienia techniczne
  2. zastosowanie nowych technologii
  • Architektura stacji, budynku, otoczenia
  1. optymalizacja zasobów miejsca
  2. zasady wyposażenia sklepów
  3. ergonomia
  4. wizualizacja na stacji
  • Dodatkowe źródła dochodów stacji benzynowej
  1. myjnia samochodowa
  2. terminal płatniczy
  3. fotowoltaika
  4. automatyczna kompensacja temperaturowa
  5. odzysk paliwa z par benzyn na stacji benzynowej
  6. reklama multimedialna
  • Psychologia zachowań konsumenta
  1. zrozumienie dlaczego ludzie kupują a dlaczego nie
  2. znaczenie marketingu w zachowaniach klientów
  3. psychologiczne aspekty zachowań klientów
  • Shopper marketing
  1. jak konsumenta przemienić w shoppera
  2. oddziaływanie w miejscu zakupu (POS) na decyzje zakupowe
  3. zrozumienie niejawnych potrzeb i motywacji klienta
  4. technologia w służbie shopper marketingu
  • Techniki i narzędzia skutecznej sprzedaży
  1. wyznaczanie celów, podejmowanie działań, osiąganie rezultatów – model realizacji sprzedaży
  2. rozmowy telefoniczne z Klientami – zasady cold calling i warm calling
  3. spotkania z Klientami – określanie celów i rezultatów spotkań
  4. rozpoznawanie i eliminacja przeszkód w budowaniu relacji z Klientem
  5. „dobijanie targu” jako kluczowa umiejętność sprzedawcy
  6. rejestrowanie aktywności sprzedażowej i podstawowe mierniki skuteczności
  • Techniki skutecznej windykacji należności
  • Znaczenie równowagi psychofizycznej dla wydajności i efektywności pracowników na stacji paliw
  1. podstawy utrzymania formy fizycznej i psychicznej dla efektywnej pracy
  2. zrównoważona dieta
  3. strefa rekreacyjna dla Klientów stacji

 

Warunki przyjęcia
Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie dokumentów, w tym odpisu dyplomu ukończenia studiów licencjackich albo magisterskich oraz uiszczenie opłaty.

Warunki ukończenia
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie przedmiotów objętych jego programem oraz uzyskanie pozytywnej oceny z końcowego zaliczenia. Po zakończeniu studiów słuchacz otrzymuje Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.

Czas trwania studiów
Program obejmuje 120 godzin. Studia trwać będą dwa semestry w systemie zaocznym, w sesjach sobotnio-niedzielnych. Zajęcia prowadzone będą przez wykładowców i praktyków.

Liczba godzin w I semestrze: 60
Liczba godzin w II semestrze: 60