e-commerce - sprzedaż internetowa
Opis studiów:
Sukces mierzymy liczbami. W 2017 roku blisko 54% polskich internautów kupowało online, to prawie 15 mln osób. Zakupy w sieci postrzegane są jako nieskomplikowane i wygodne, także tańsze i zajmujące mniej czasu niż te w tradycyjnych sklepach. Wartość polskiego e-rynku w 2018 prawdopodobnie przekroczy 50 mld złotych a 2020 osiągnie 70 mld. Twój biznes musi się stać częścią tego sukcesu!
Dzięki studiom podyplomowym e-Biznes rozpoznasz własne potrzeby, lepiej dobierzesz odpowiednią platformę sklepową, dowiesz się na co zwrócić uwagę przy współpracy z projektantami Twojego e-sklepu, jak ważne jest odpowiednie zatowarowanie, przygotowanie sklepu pod wyszukiwarki i unikalne treści. Internet to źródło wiedzy.
Odpowiednio podłączona analityka odpowie na wiele Twoich pytań, dowiesz się jak ważną rolę pełnić będzie w Twoim przyszłym e-sklepie. Poznasz narzędzia integrujące platformy sklepowe z programami ERP i techniki marketingowe pozwalające pozyskiwać klientów. Zrozumiesz czym jest konwersja i jak wyznaczać cele oraz czy social media sprzedają? A może Google Adwords lub porównywarki? Aby dobrze odpowiedzieć na te pytania i zmierzyć się z przyszłością studiuj e-Biznes w naszej Uczelni.
Partnerzy:
Cena studiów podyplomowych:
5200 zł
Program studiów podyplomowych: 120 godz. (40 pkt. ECTS):
Specyfika współczesnego e-biznesu
- Charakterystyka biznesów handlowych w XXI wieku
- Transformacja tradycyjnych biznesów w kierunku e-commerce
- Rynek e-sklepów i działanie modeli biznesowych
- Mechanizmy funkcjonowania poszczególnych platform, modeli i programów afiliacyjnych
- e-commerce Polska/Świat
- Z off na online - zacznij myśleć jak użytkownik sieci
Być przed e-konsumentem
- Polski Internauta
- Kręta ścieżka konsumenta w sieci
- e-commerce czy m-commerce
- Co to jest proces zakupowy
- Wpływ treści na decyzje zakupowe
- Wpływ przyjaznego klientowi serwisu na jego konsumpcję treści
- Funkcjonalność serwisów
Jestem/planuję być e-sprzedawcą
- Jaką wybrać platformę sklepową
- Jak przygotować się do sprzedaży
- Czym się wyróżnić spośród innych sprzedawców - treści/asortyment
- Kanały sprzedaży; jakie i jak do nich dołączyć?
- Obsługa sprzedaży z jednego miejsca - nie tylko wygoda ale i szybkość / automatyzacja procesów
- Faktury i logistyka w sieci - co wybrać i jak ze sobą zintegrować
- Oprogramowanie sprzedażowo-magazynowe
- Dropshipping
- Na czym można zarabiać w sieci? Czy tylko na sklepie? Inne formy działalności w Internecie.
Zarządzanie wymagającym e-Klientem
- Wymagający, trudny czy kłopotliwy klient – czy podejście sprzedażowe zawsze się sprawdzi?
- Znalezienie języka korzyści w obsłudze klienta już na poziomie prawidłowego opisu przedmiotu sprzedaży
- Komunikacja; kontakt/chat/blog/social media/
- Zagrożenia; negatywne opinie/trudne wpisy m.in. w social mediach
Analityka webowa
- Do czego służy analityka i dlaczego jest tak ważna
- Charakterystyka narzędzi analitycznych
- Tracking co to jest i jak zaimplementować Google Pixel i FB Pixel
- Wpływ analityki na sprzedaż
Znaczenie e-marketingu w procesie zakupowym
- Dlaczego warto postawić na własną markę i jak zacząć ją budować w sieci
- e-marketing; narzędzia i sposoby pozyskiwania e-klientów
- Od czego zacząć jako sprzedawca? ustalanie celów, rozpoznanie potrzeb,
- Optymalizacja działań marketingowych; dobór narzędzi i wielkości budżetu
- Dlaczego tak bardzo potrzebujemy analityki w działaniach marketingowych?
- Budujemy wiedzę wewnątrz firmy czy wynajmujemy agencję?
- Potrafię zrobić opis produktu, stworzyć dobrą treść, wykonać zdjęcia, zaprojektować proste komunikaty graficzne do sklepu/do social media
- Działania niestandardowe - czy warto i czym ryzykujemy wdrażając je
- Działania SEO i ich wpływ na serwisy/witryny sklepowe
Aspekty prawne mające wpływ na prowadzenie działalności w sieci
- Regulacje prawne dotyczące e-commerce
- Prawa Konsumenta
- Sklepy internetowe i ochrona danych osobowych klienta
Warunki przyjęcia:
Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie dokumentów, w tym odpisu dyplomu ukończenia studiów licencjackich albo magisterskich oraz uiszczenie opłaty rekrutacyjnej.
Warunki ukończenia:
Zaliczenie studiów następuje na podstawie zaliczeń poszczególnych modułów oraz końcowej rozmowy zaliczeniowej podczas ostatniego zjazdu. Słuchacz powinien się wykazać wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi nabytymi podczas trwania studiów i w ramach pracy własnej. Po zakończeniu studiów słuchacz otrzymuje Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.
3.00-3.49 | dostateczny |
3.50-3.70 | dostateczny plus |
3.71-4.20 | dobry |
4.21-4.49 | dobry plus |
4.50-5.00 | bardzo dobry |
Kierownik studiów podyplomowych:
dr Alicja Malewicz-Pełczyńska
Konsultant programu studiów podyplomowych:
mgr inż. Artur Brzęczkowski, współzałożyciel Allegro.pl
Czas trwania studiów:
Program obejmuje 120 godzin. Studia będą trwać dwa semestry i będą prowadzone w systemie zaocznym, w sesjach sobotnio-niedzielnych.
Liczba godzin w I semestrze: 60
Liczba godzin w II semestrze: 60