Transformacja organizacji - Wykładowcy

Piotr Ogonowski

Manager z 20 letnim doświadczeniem, wykładowca zarządzania, autor cyklu wykładów i szkoleń z zakresu zarządzania oraz transformacji organizacji. Wspierał reorganizację ponad 40 przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. w 2013 pełnił rolę doradcy dla Dyrektora Departamentu Strategii Grupy Kapitałowej PGNiG S.A. d.s. wdrożenia organizacji projektowej; w 2010r wybrany przez PARP jako jeden z czterech ekspertów konsultujących planowane zmiany w zasadach dofinansowania projektów innowacyjnych z funduszy UE.

Certyfikowany PMI PMP, PRINCE2 Practitioner, wykładowca PCM, RUP i Agile, trener ITIL, zarządzania i modelowania procesów biznesowych. Członek Stowarzyszenia Praktyków Zarządzania Wiedzą, Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, członek i mentor w Project Management Institute PC, a od 2018r. członek Zarządu PMI PC d.s. edukacji i współpracy z uczelniami. Wykładowca studiów MBA Akademii Leona Koźmińskiego oraz Wyższej Szkoły Logistyki, studiów stacjonarnych Wojskowej Akademii Technicznej oraz studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem. Absolwent studiów doktoranckich na ALK w zakresie Zarządzania Strategicznego.

Doświadczenie zdobywał pracując na stanowiskach kierowniczych – prezes, dyrektor zarządzający, konsultant biznesowy, trener i kierownik projektów w wielu firmach. W latach 2016-2017 Manager w PwC odpowiedzialny za projekty z obszaru People&Change, w latach 2004 – 2010 Prezes i Dyrektor Zarządzający spółek IT oraz pełnomocnik Zarządu d.s. Jakości i Doradca Zarządu. Pod zarządem Piotra Ogonowskiego spółka coreTeam sp. z o.o. została nagrodzona 4 miejscem w rankingu Kamerton Innowacji dla najbardziej innowacyjnych firm Polskich.

W latach 1997 – 2004 pracował w Grupie Orange jako m.in Kierownik Wydziału Integracji, Kierownik Działu Usług Internetowych i Office Automation, Kierownik Programu i Kierownik Projektu gdzie m. in. poprowadził z sukcesem projekt Wewnętrznego Portalu Korporacyjnego i Ekstranetu, oraz pełnił rolę Szefa Sztabu Kryzysowego w projekcie budowy Multi Access Portal www.idea.pl.

Prywatne zainteresowania : fizyka, psychologia, muzyka, lotnictwo, sport


 

Maciej Błaszak

Kognitywista, biolog, doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stypendysta Uniwersytetu w Kilonii (Stypendium DAAD, Niemcy), Uniwersytetu w Edynburgu (Stypendium Tempus, Szkocja) i Uniwersytetu Berkeley (USA). Wykładowca Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Poznaniu, i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

Prowadzi szkolenia dla biznesu, związków zawodowych, samorządu i nauczycieli. Konsultant i trener z doświadczeniem biznesowym, pomagający rozwiązywać złożone problemy zarządcze wynikające ze zmian organizacyjnych w firmie. Od ponad 15 lat prowadzi warsztaty z obszaru psychologii biznesu,  umiejętności menedżerskich. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu negocjacji, skutecznej komunikacji, brainfitness i podejmowania decyzji.

Podczas swojej kariery zawodowej współpracował m.in. z Vox Industrie SA, Yes Biżuteria Sp zoo, Wydawnictwem Nowa ERA Sp zoo, AETN Polska sp zoo, Kompanią Piwowarską SA, Raben Management Services, Boehringer Ingelheim Marketing Sp.zoo, Biurem Wojewody Mazowieckiego, SDI Group Poland sp zoo, Eurologistics sp zoo.

Zainteresowania badawcze dotyczą epigenezy umysłu, czyli możliwości kształtowania mózgu człowieka pod wpływem bodźców środowiskowych. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania (universal design), neurodydaktyką i problematyką brainfitness. Autor i współautor pięciu monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów.

W wolnym czasie słucha muzyki dawnej, lubi podróżować, a zwłaszcza na górskich szlakach.


 

 

 

 

 

 

Tomasz Boruch

 

Doświadczenie zawodowe:

  • Customer Relationship Director
    Centralny Ośrodek Informatyki 
  • PGE Systemy S.A.
    Head of ERP Department, 2016 – obecnie
  • ERGON Poland Sp. z o.o, FAELBUD Lublin Sp. z o.o.
    Commercial Director, 2013-2016
  • Orange Polska
    Sales Operations Department Director, 2010-2011
  • Telekomunikacja Polska
    Sales Support and Operations Director, 2006-2009
  • Telekomunikacja Polska
    Department Director, 2007-2009
  • Orange - France Telecom Group
    Sales Support Director, 2006-2009
  • TP Group, Telekomunikacja Polska
    Sales Support Director, 2005-2006

Wykształcenie:

  • Kozminski Academy
    MBA, Business management, 2009-2010
  • The George Washington University - School of Business and Public Management
    Master, Project Management, 2003
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
    Inżynier,  Telecommunication networks, 2000-2001
  • Politechnika Śląska w Gliwicach
    mgr inż., Automatics and Robotics, 1991-1996

 

Katarzyna Gniadek

coach, trener, konsultant HR

Z wykształcenia jestem ekonomistką, absolwentką Wyższej Szkoły Bankowej na kierunku Zarządzanie ze specjalizacją Psychologii w Zarządzaniu oraz podyplomowych studiów w zakresie Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HR Manager).

Moja praca magisterska i podyplomowa dotykała zagadnień motywacji, która to do dziś, jako zjawisko społeczne i często determinujące sukces, jest wciąż aktualnym obszarem moich obserwacji.

Zawodowo – dyplomowany trener, coach i doradca zawodowy. HR manager od prawie 10 lat poruszający się w obszarach zarządzania, procesów rekrutacyjnych, badania kompetencji, budowy zespołu, szeroko pojętej komunikacji oraz rozwoju osobistego.

Tworzyłam i optymalizowałam działy HR, budowałam komunikację wewnętrzną i tworzyłam zespoły zaczynając od niewielkich firm, poprzez większe korporacje, kończąc w środowisku projektowym, przy współpracy w jednym z największych projektów przemysłowych w Polsce.

Pracowałam z najwyższą kadrą zarządzającą w zakresie rozwoju kompetencji miękkich i managerskich jako trener i coach.

Prywatnie uwagę poświęcam zagadnieniom psychologii, antropologii i rozwoju osobistego. Relaksuje mnie fotografia, malarstwo i design przedmiotów użytkowych.


 

 

 

 

 

Blaze Goraj, PMP, IPMA-B, ITIL

Ekspert z międzynarodowym doświadczeniem biznesowym, pomagający budować nowoczesną kulturę zarządzania projektami w firmach. Specjalizuje się w konsultingu w zakresie zarządzania zwinnego (Agile), motywacji zespołów projektowych oraz budowania biur zarządzania projektami (PMO).

Jego kariera zawodowa to ponad 15 lat doświadczenia w międzynarodowych korporacjach takich jak: Hewlett-Packard, Mondelez International, Electronic Data Systems gdzie budował i zarządzał zespołami kierowników programów i projektów obejmującymi region Europy Centralnej i Wschodniej. Był odpowiedzialny między innymi za portfel projektów outsourcingowy, który obejmował kontrakty o wartości powyżej $100.000.000 (budżet projektów wynosił ponad $10.000.000).

Certyfikowany trener zarządzania projektami z ramienia stowarzyszenia IPMA, posiada certyfikaty zawodowe z zarządzania projektami: PMP oraz IPMA-B. Biegle włada językiem angielskim i dostarcza konsulting również w tym języku. Asesor w międzynarodowym konkursie na najdoskonalej zarządzany projekt, odwiedził wiele krajów oceniając projekty w tym: Iran, Katar, Chiny.

Jego atutem jest energia z jaką pracuje z ludźmi oraz szczególne zaangażowanie w to co robi. Jest otwarty i przywiązuje szczególną uwagę do tego aby ciągle się rozwijać i dzięki temu dawać swoim klientom maksymalną wartość.

W czasie wolnym lubi w gronie przyjaciół pójść w góry. Kiedyś wspinał się po pionowych ścianach tatrzańskich szczytów, a teraz preferuje osobiste impresje podczas pokonywania szlaków w Sudetach. Poza tym pasjonuje się ruchem. Porywają go tańce latynoskie oraz solidna dawka treningu crossfitowego. Gdy czasem potrzebuje wytchnienia słucha muzyki filmowej i praktykuje mindfulness.


 

 

 

 

HANNA HANĆ

Ekonomista, konsultant z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami, doradztwa oraz zarządzania projektami (MBA, PMP), z dużym doświadczeniem w pracy na rzecz firm prowadzących procesy restrukturyzacji, głównie w wyniku prywatyzacji.

 

Posiada bogate, długoletnie doświadczenie zarządcze, także o charakterze międzynarodowym poprzez pracę w Hiszpanii, Argentynie, Luxemburgu i Rosji. Realizowała projekty, w takich branżach jak: gospodarka morska i transport międzynarodowy wraz z usługami turystycznymi, budownictwo drogowe, produkcja leków i substancji farmaceutycznych, sektor kreatywny oraz działalność „pro publico bono”.

 

Zaangażowana zawodowo na wyższych szczeblach zarządzania z Prokon Sp. z o.o., Grupa Polska Żegluga Morska, Unity Line Sp. z o.o., Grupa Komfort S.A., Grupa Polpharma S.A., Akademia Sztuki w Szczecinie, Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” S.A.

Aktualnie współpracuje z Komisją Europejską jako ekspert wspierający Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME) w zadaniach związanych z zarządzaniem programami badawczymi oraz innowacyjnymi EU oraz Euratom.

Prowadzi samodzielną działalność gospodarczą nakierowaną na świadczenie usług w zakresie zarządzania projektami i portfelami projektów, zaangażowana także w profesjonalne  projektowanie graficzne, innowacyjny marketing oraz działalności promocyjną.

 

Realizuje szkolenia, na rynku polskim i międzynarodowym, z zakresu:

  • zarządzania projektami, zarządzania operacyjnego, przywództwa, pracy zespołowej i zasad komunikacji
  • zarządzania projektami branży leków generycznych
  • definiowania i strukturyzacji procesów w tym także restrukturyzacji podmiotów gospodarczych
  • definiowania zasad oraz wprowadzania systemów procesowego zarządzania projektami

 

Posiada kwalifikacje Project Manager Professional przyznawane przez uznany Project Management Institute (licencja PMI nr 243214), w trybie ciągłym od 2005 roku.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jakub Lesiński

Prezes zarządu spółki Thoriana sp z o.o., specjalizującej się w doradztwie biznesowym i realizacji projektów dla klientów korporacyjnych. Doświadczony menedżer i strategiczny doradca, certyfikowany kierownik programów/projektów (kilkanaście lat doświadczenia w obszarze IT, Telco/Media oraz Utilities), absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1995), Advanced Master’s Certificate in Project Management, George Washington University, Black Belt Six Sigma.

Assesor projektów kandydujących do Nagrody IPMA Polish Project Excellence Award w 2010 i 2011. Członek Jury Nagrody w 2013.

Zarządzał ponad dwudziestoma projektami i programami w obszarach: wdrożeń informatycznych; definiowania i operacjonalizacji strategii biznesowej oraz IT; transformacji organizacji IT; definiowania i optymalizacji procesów biznesowych; budowy metodyk zarządzania projektami, programami i portfelami projektów. Budżety projektów/programów od 10KEUR-40MEUR. Realizował portfel sześćdziesięciu projektów SixSigma (łączne potwierdzone oszczędności ze zrealizowanych projektów w metodyce SixSigma to ponad 20 mln EUR).

Skoncentrowany na różnorodnych aspektach przywództwa i skutecznego zarządzania, przede wszystkim w obszarze realizacji złożonych projektów i programów. Zarządzał zespołami od trzech do ponad czterystu osób. Specjalizuje się w zarządzaniu zmianą i transformacją organizacji (zwłaszcza w obszarze IT) oraz umożliwianiu rozwoju biznesu poprzez wdrożenia nowych produktów i usług. Koncentruje się na doradztwie oraz realizacji wdrożeń systemów informatycznych, rozwiązań innowacyjnych oraz systemów poprawy efektywności pracy w dużych przedsiębiorstwach.

Prowadził projekty dla Telekomunikacji Polskiej, Polkomtel, Energa SA, Aviva, Inea SA, ITI Neovision, Europ-Assistance, Metrona, Abb, . Prowadził szkolenia dla Ministerstwa Gospodarki, Volvo Trucks, Franke Foodservice systems, Carrywater Consulting, Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości, PKO Leasing. Był doradcą i pełnił role eksperckie w projektach dla Poczty Polskiej, HFC Systems, WIX Filtron, Wienerberger, Siemens, BSH, PGNiG, ABB.

Aktywnie uczestniczy jako prelegent i prowadzący panele dyskusyjne w konferencjach dotyczących zarządzania projektami.   


 

Prof. dr hab. Henryk Mruk

Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i profesorem nauk o zarządzaniu. Jest jednym z tych ekspertów – naukowców, którzy swoją dziedziną zajmowali się nie tylko teoretycznie. Profesor Henryk Mruk współpracował z wieloma firmami z różnych branż, m.in.: farmaceutycznej, żywnościowej i motoryzacyjnej. Na przełomie 1989 i 1990 roku odbył staż naukowy w Rzymie, na Uniwersytecie La Sapienza, gdzie zgłębiał wiedzę z zakresu marketingu, który w tym czasie w Polsce był dyscypliną raczkującą.

Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół metod analizy rynku, strategii komunikacji, kreatywności, zachowań nabywców, czynników marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami, teorii wymiany, przywództwa w biznesie i neuromarketingu. Profesor jest gorącym orędownikiem strategii win-win oraz tworzenia takich wartości w biznesie, które dają satysfakcję i przedsiębiorstwom i klientom.