prof. WSZiB dr Małgorzata Michalik

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego.  Stopień magistra nauk ekonomicznych uzyskała na podstawie pracy na temat uwarunkowań rozwoju rynku mebli w Polsce. Bezpośrednio po ukończeniu studiów rozpoczęła pracę w Instytucie Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji w Warszawie, Oddział w Poznaniu. Następnie współpracowała z Agencją Marketingową Presto i Agencją Marketingową Fokus realizując różne projekty. 
 
W 1997 roku rozpoczęła pracę w Katedrze Strategii Marketingowych w Uniwersytecie Ekonomicznym w  Poznaniu. Prowadziła tam zajęcia z zachowań nabywców, komunikacji marketingowej, badań marketingowych oraz public relations. W 1990 roku uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych na podstawie rozprawy o determinantach zachowań gospodarstw domowych młodych małżeństw w Polsce.
 
W 1998 roku została Kierownikiem Studium Podyplomowego Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym, będąc współtwórcą programu kształcenia. Pełniła tę funkcję do 2015  roku. Autorka kilkudziesięciu publikacji między innymi na temat rynku farmaceutycznego.
 
Od 1995 roku pracuje w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, a od 2011 roku pełni funkcję dziekana najpierw Wydziału Administracji a potem  Zarządzania i Administracji. Prowadzi zajęcia z marketingu, badań marketingowych oraz kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Poza pracą zawodową, interesuje się kulturą i sztuką. W wolnych chwilach spaceruje po nadmorskich plażach.
 

Wykładowca Przyjazny Studentom semestr zimowy 2017/2018