Lean Management pod patronatem merytorycznym Kaizen Institute - Wykładowcy

 

 

 

 

Adam Baśkiewicz

Absolwent Politechniki Poznańskiej Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania. W branży FMCG od przeszło 20 lat. Karierę zawodową zaczynał w firmie Fabryka Kosmetyków Pollena-Lechia S.A. W latach 1998-2008 w firmie Beiersdorf-Lechia S.A.  zajmował się m.in., planowaniem kosztów remontów i części zamiennych w Dziale Utrzymania Ruchu, następnie jako Proces Technology Leader zarządzał procesem pakowania i projektami inwestycyjnymi związanymi z wprowadzaniem nowych wyrobów na liniach produkcyjnych.

 

Od roku 2009 zajmując stanowisko Menagera Operacyjnego w Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. producenta między innymi kosmetyków NIVEA i Eucerin rozpoczął wdrażanie systemu TPM jako pierwszy zakład w koncernie Beiersdorf AG. W 2012 został Dyrektorem Zakładu w Obornikach Wielkopolskich i był również odpowiedzialny za wdrożenie Lean Manufacturing w Grupie CEDC, produkującej m.in. takie marki jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka.

 

W 2014 roku rozpoczął pracę jako Lean Manufacturing Manager w firmie Wrigley Poland i był odpowiedzialny za koordynację procesu lean w fabryce w Poznaniu oraz trenerem „Problem solving” i „FMOS – Factory Mars Operations System” - MARS University w Europie. Swoje doświadczenie w zakresie lean manufacturing zdobywał w Stanach Zjednoczonych i Europie współpracując i szkoląc się w firmach Solving Efeso, Coriolis Limited. Obecnie Dyrektor Generalny Grupy Foliarex sp. z o.o. i właściciel firmy AB Lean Concept.

 

Konsultant, trener i wykładowca z zakresu Lean współpracujący z Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Politechnice Poznańskiej. Pracował jako konsultant i trener dla kilkunastu zakładów, m. in. : Grupa Azoty, Primavera, VW, Stora Enso Poland S.A., Doellken, NGK Ceramics, TRW, Donako, LEK S.A., INEA. Autor wielu arykółów o tematyce Lean w takich czasopismach jak: „Production Manager", „Służba Utrzymania Ruchu”, „KAIZEN”.


 

 

 

 

Agnieszka Baśkiewicz

Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego Wydziału Zarzadzania i Ekonomiki Usług. Wykwalifikowany Specjalista ds. Obsługi Klienta. Swoje 15 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi klienta zdobywała min w Grupie CSV dostawcy kompleksowych technologii lakierniczych i produktów wiodących marek jak RM BASF, Glasurit, GOLD CAR a także niezawodnego partnera warsztatów lakierniczych w Polsce; w Grupie Saint-Gobain znanej m.in. z marek takich jak Isover, Weber, Glassolutions; w GlaxoSmithKline brytyjskim koncernie farmaceutycznym.

Wiedzę z zakresu profesjonalnej obsługi klienta zdobywała na szkoleniach organizowanych przez Uniwersytet Saint-Gobain.

 

W ostatnich latach uczestniczyła w rozwoju Działu Obsługi Klienta w GSK będąc liderem projektów dotyczących wdrożenia narzędzi Lean takich jak: KPI, Visual Management, Comm Cell. Współtwórca warsztatów Customer Engagement w GSK, czyli ciągłego doskonalenia w Obsłudze Klienta. Uczestnik wielu szkoleń z zakresu Standardów profesjonalnej obsługi klienta przez telefon, Sprzedaży w obsłudze klienta, Efektywnej pracy w zespole.


 

 

 

 

 

 

 

 

Dominik Czerwiński

 

Absolwent Politechniki Gdańskiej na Wydziale Elektrycznym, Kierunku Automatyka i Robotyka (1995 – 2000).

Absolwent studiów podyplomowych w Akademii Leana Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie (2010).

 

Obecnie w DB Schenker odpowiedzialny za budowę oraz rozwój dojrzałości kultury LEAN w polskiej organizacji DB Schenker (Biznes Logistyki Transportu Kołowego, Lotniczego, Oceanicznego oraz Logistyki Kontraktowej). Członek Grupy Kierowniczej Biura Zarządu.

 

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych koncernach z branży FMCG:

  • PepsiCo – Dyrektor Produkcji w Zakładzie Produkcji Napojów Bezalkoholowych
  • Coca-Cola Hellenic Polska – po Dyrektora Zakładu Produkcyjnego oraz LEAN Manager w polskiej części organizacji Coca-Cola,
  • Numico – obecnie Danone - Dyrektor Wydziału Produkcyjnego Odżywek dla dzieci,
  • Mars – LEAN Manager, Członek Zespołu Zarządzającego Fabryki Czekolady,

 

Od początku swojej przygody z biznesem, mocno związany z Produkcją i Łańcuchem Dostaw, dziś coraz bardziej rozumianym jako Strumień Dodawania Wartości, jak również procesami Doskonałości Operacyjnej w przedsiębiorstwach.

Od 2000 roku związany z budowaniem kultury LEAN, od 2016 roku certyfikowany LEAN Coach przez Cardiff University na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym.

 

Certyfikowany międzynarodowy Trener LEAN w Mars w obszarach:

  • Factory Mars Operating System,
  • Problem Solving,
  • 4FM,
  • GEMBA Walk,
  • LEAN Academy,

 

Prelegent międzynarodowych konferencji LEAN organizowanych przez LEAN Enterprise Institue Polska oraz krajowych TRIO Conferences.

 

Prywatnie, mąż, ojciec trójki dzieci, zafascynowany rozwojem osobistym, zgłębiający tajniki duchowości.


 

Jan M. Janiszewski

 

Ekspert w zakresie wdrożeń koncepcji lean management w podmiotach leczniczych. Autor licznych artykułów i opracowań z zakresu kaizen, lean management, zarządzania jakością oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych. Doświadczenie zdobywał realizując projekty z zakresu optymalizacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Ma na swoim koncie m. in. projekty doskonalące biznes zrealizowane w branży farmaceutycznej i sektorze ochrony zdrowia w Polsce. Współtworzył Inkubator wymiany wiedzy medycznej i zarządzał projektem rozbudowy szpitala w Tanzanii w latach 2015 – 2016. W latach 2015 – 2018 Odbył wizyty studyjne do japońskich zakładów produkcyjnych i podmiotów leczniczych, aby lepiej zrozumieć koncepcję ciągłego doskonalenia i kulturę rozwiązywania problemów. Organizator konferencji, wizyt benchmarkingowych w kraju i za granicą (Niemcy, Czechy, Włochy, Holandia, Wielka Brytania, Japonia) i szkoleń z zakresu lean management. Doktorant w Zakładzie Zarządzania Innowacjami w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół innowacji, lean healthcare, zarządzania w ochronie zdrowia.  Kierownik projektu badawczego „Możliwość wykorzystania koncepcji lean management w jednostkach opieki zdrowotnej na przykładzie szpitali w Polsce”. Ukończył kurs OPEX Six Sigma Green Belt. Członek Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz Stowarzyszenia Lean Management Polska (komisja rewizyjna).


 

Dr Marek Krasiński

Człowiek, który wierzy w ideę lean i kaizen. W praktyce prowadzi badania związane z wdrożeniem lean management dostosowanego do specyfiki polskiej kultury. Autor książki na temat kulturowych uwarunkowań wykorzystania koncepcji, metod i narzędzi lean management. Trener i konsultant. Jest także wykładowcą w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Posiada certyfikaty PDCA Group Lean Trainer, OpEx Six Sigma Green Belt, Prince2 Foundation. Współzałożyciel Stowarzyszenia Lean Management Polska, Kierownik Menedżerskich Studiów Podyplomowych Lean Management, Lean Services, Six Sigma, Transformacja Lean Six Sigma, Master of Lean Management, Zarządzanie dla Inżynierów. Zapraszany prelegent na konferencje w Polsce, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Japonii. Prywatnie miłośnik japońskich samochodów, azjatyckiej kuchni i tybetańskich lwiątek.

 


 

Lidia Krużycka

 

Specjalizuje się w narzędziach Lean Management oraz rozwijaniu kompetencji przywódczych tj.:

  • projektowanie gniazd wytwórczych, zarządzanie przepływem materiałowym (One-piece-flow),
  • mapowanie strumienia wartości Value Stream Mapping, Value Stream Designing,
  • zarządzanie zapasami, organizacja i projektowanie logistyki wewnętrznej, Butterfly,
  • Kanban i Heijunka,
  • planowanie, sterowanie przepływem materiałów,
  • 5S – systemowa organizacja miejsca pracy,
  • Standaryzacja procesów,
  • SMED, TPM,
  • audyty Lean (w tym 5S, SMED itp.),
  • Lean Office, analiza i projektowanie procesów biurowych,
  • warsztaty KAIZEN,
  • warsztaty i doradztwo w zakresie budowania autorytetu lidera oraz rozwijania najważniejszych kompetencji przywódczych wśród średniego szczebla pracowników zarządzających produkcją,
  • warsztaty i szkolenia z zakresu komunikacji dla pracowników bezpośrednio produkcyjnych,
  • projektowanie i wdrażanie systemów angażujących/motywujących pracowników, m.in. Systemy Sugestii/KAIZEN

Wszystkie działania realizuje w oparciu o własne doświadczenia jak i inspiracje do samodzielnego i zespołowego poszukiwania rozwiązań sprawiając, że po zakończeniu szkolenia/projektu patrzenie uczestników na otaczającą ich codzienność jest pełne zapału, pozytywnego myślenia, wiary we własne umiejętności i otwartości na nowe możliwości.

  • kilkadziesiąt szkoleń i warsztatów z zakresu Lean Management, zarządzania procesami i kierowania zespołem
  • doświadczenie w przemyśle: spożywczym, surowców mineralnych, elektronicznym i elektrotechnicznym, motoryzacyjnym, metalowym i maszynowym, papierniczym, chemicznym, drzewnym, lekkim oraz w usługach.
  • w ciągu ostatnich 10 lat lider i konsultant kilkudziesięciu projektów Lean Manufacturing.

Doświadczenie zawodowe:

  • TransBit – Operations Manager
  • ABB sp. z o.o. - Realizacja projektu Lean Manufacturing (LM) w strumieniu pilotażowym; wdrażane narzędzia: Value Stream Mapping; Value Stream Designing, One Piece Flow, 5S, Program Pomysłów Pracowniczych, Kanban; szkolenia dla pracowników fabryki: Lean Manufacturing, 5S, Kanban, Kalkulacja zapasów, Butterfly i In.
  • Klose sp. z o.o. - Realizacja projektu LM w tym: szkolenie LM, wdrożenie przystanowiskowego systemu kanban na materiały i półwyroby, 5S
  • Technicolor Polska sp. z o.o. - Szkolenia LM
  • Apator S.A. - Projekt i wdrożenie OPF, standaryzacja procesu montażu, projektowanie wielkości zapasów produkcyjnych i magazynowych
  • Berker Polska sp. z o.o. - Realizacja projektu LM w tym: szkolenie LM, projektowanie gniazd wytwórczych, projektowanie materiałowego systemu kanban, projektowanie dostaw
  • Uniq Lisner sp. z o.o. - Szkolenie LM; audyt fabryki
  • Esselte Polska sp. z o.o. - Warsztaty LM; kontynuacja projektu Pull
  • Hilding Polska sp. z o.o. - Szkolenie LM
  • Oriflame Products Poland sp. z o.o. - Szkolenie Lean Office, konsultacje z zakresu optymalizacji procesów biurowych
  • Masterfoods Polska sp. z o.o. - Szkolenie 5S wraz z udoskonaleniem systemu 5S, warsztat moderacyjny
  • Unilever Polska sp. z o.o. - Warsztaty SMED, cykl szkoleń z zakresu zwiększania kompetencji przywódczych pracowników zarządzających produkcją

 

Wykształcenie:

  • Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii
    • Kierunek: Zarządzanie i Marketing
    • Specjalizacja: Zarządzanie Systemami Produkcji
    • Dyplom magistra inżyniera: Projekt wdrożenia systemu Pull w firmie XYZ
  • Politechnika Gdańska, Wydział Mechaniczny
    • System zarządzania jakością w przedsiębiorstwie wg norm ISO serii 9000. Integracja z innymi systemami zarządzania
    • Certyfikat: Specjalista systemów zarządzania przedsiębiorstwem
  • Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii
    • Kierunek: Zarządzanie i Marketing
    • Dyplom inżyniera: Zastosowanie 14 Tez Deminga w przedsiębiorstwie produkcyjnym

 

 

 

 

Grzegorz Pętal

Konsultant Kaizen 
Kaizen Institute Poland

 

Doświadczenie zawodowe:

  • Od 2017: KI Poland: Konsultant Kaizen
  • 2012-2017: Dyrektor HR - Eurobank
  • 2010 – 2012: Dyrektor HR – Schneider Electric Polska
  • 2006 – 2010: CEWA Dyrektor HR – AREVA T&D
  • 2001 – 2006: HR Menedżer – SEWS Polska
  • 2000 – 2001: Trener/ Konsultant  – PROFES Sp. Z o. o.

 

Obszary specjalizacji :

  • Szkolenia, doradztwo, wdrożenia: ekspert w zakresie zarządzania procesami, zasobami ludzkimi, motywowania, rekrutacji, szkoleń, coachingu/mentoringu. Praktyk Lean/Kaizen ze specjalizacją w zakresie budowania standardów pracy z wykorzystaniem metodyki TWI, zarządzania jakością, zarządzania i optymalizacji procesów, planowania i budowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa.
  • Zrealizowane projekty: Stolbud S.A, BHPE Wrocław, BHPE Chojnów, PROFES Sp. z o. o.
  • Union Vise, Legrand Fael, KGHM, Coca – Cola, SEWS – Polska, VOLVO Poland,  PM Poland, Stolbud S.A, SICPA, Vibracoustic, Jelcz S.A, Urząd Miejski Śrem, SSC JM (Biedronka), PKP - Energetyka, Maxim Ceramics,  wykładowca studiów podyplomowych Akademia Kaizen na Politechnice Warszawskiej,, wykładowca Kaizen College (Międzynarodowa Certyfikowana Ścieżka szkoleń).

 

Edukacja i dodatkowa aktywność:

  • Magister Zarządzania – Uniwersytet Wrocławski, Wydział Prawa i Administracji
  • Certyfikowany Trener i Coach
  • Posiadacz certyfikatów i Audytor ISO 9001

 

 

Łukasz Rogatka

Konsultant Kaizen 
Kaizen Institute Poland

 

Doświadczenie zawodowe:

  • Od 2018: KI Poland: Konsultant Kaizen
  • 2014 – 2018: Inżynier ds. jakości i rozwoju dostawców - region Europejski
  • 2013 – 2014: Konsultant ds. optymalizacji procesów– LUQAM - Quality Service Group
  • 2007 – 2014: Inżynier Procesu – Koordynator analizy potencjalnych błędów FMEA procesu – Trener wewnętrzny - Delphi Poland S.A. Infotainment & Driver Interface

 

Obszary specjalizacji :

  • Optymalizacji procesów z użyciem narzędzi Lean/Kaizen
  • Mapowanie procesów, warsztaty Kaizen, optymalizacja przezbrojeń SMED, organizacja stanowisk pracy 5S, audyty 5S, zarządzanie wizualne
  • Zarządzanie jakością oraz poszukiwanie przyczyn źródłowych (problem solving)
  • Analiza FMEA procesu, 5 Why?, Ishikawa (rybie ości), PDCA
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw
  • Audyty drugiej strony, u dostawców zgodnie z IATF 16949:2016
  • Szkolenia z narzędzi  Lean/Kaizen, zarządzania jakością, poszukiwania przyczyn źródłowych oraz komunikacji z wykorzystaniem metody PBP (Porozumienie bez przemocy - Marshalla Rosenberga)

 

Edukacja i dodatkowa aktywność:

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku – Staż na Akademii Trenera
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku – Studia podyplomowe - Train The Trainers
  • Politechnika Gdańska, Wydział Mechaniczny – Technologia maszyn i komputerowe wspomaganie produkcji – Studia Magisterskie
  • Politechnika Gdańska, Wydział Mechaniczny – Inżynieria materiałowa – Studia Inżynierskie
  • Certyfikowany Audytor IATF 16949:2016 1szej/2ej strony, ISO/TS 16949 1szej/2ej strony
  • Certyfikat Six Sigma Green Belt - Delphi Poland S.A. Infotainment & Driver Interface
  • Porozumienie bez przemocy według Marshalla Rosenberga